Język niemiecki - mgr Gabriela Żelewska
JĘZYK NIEMIECKI
mgr Gabriela Żelewska
Zajęcia z p. Gabrielą Żelewską odbywają się:
poniedziałek |
A306 WNS |
15:15-16:45 |
średniozaawans. ++ |
17:00-18:30 |
grupa od podstaw - kontynuacja | ||
wtorek |
2.6 WFIL |
11:30-13:00 |
kontynuacja podstawowy ++ |
POZIOM ZAAWANSOWANY
Grupa konwersacyjna; słuchacze swobodnie wypowiadają się i czytają teksty (różne gatunki) w języku niemieckim; w wypowiedziach występują wprawdzie czasami błędy gramatyczne (odmiana rzeczownika, formy czasowe czasowników nieregularnych, zastosowanie przyimków, strona bierna, tryb przypuszczający), jednakże nie mają one wpływu na płynność wypowiedzi
FORMY PRACY NA ZAJĘCIACH: rozwinięte dyskusje na aktualne tematy (wydarzenia w kraju i na świecie), wypowiedzi ustne dotyczące przeczytanych tekstów, dłuższe wypowiedzi pisemne na wybrane kontrowersyjne tematy; testy gramatyczne na poziomie B2/C1
POZIOM ŚREDNIOZAAWANSOWANY ++
Grupa jest „zlepkiem” osób prezentujących nieco odmienny poziom opanowania materiału, ale umożliwiający na prowadzenie zajęć bez szkody dla któregokolwiek słuchacza; słuchacze mają drobne trudności w swobodnym wypowiadaniu się w języku niemieckim (płynność wypowiedzi jest zachwiana), czytaniu ze zrozumieniem i rozumieniu wypowiedzi ustnych w jęz. niemieckim; oprócz podstawowych form gramatycznych słuchacze potrafią stosować czas teraźniejszy (Präsens) i przeszły (Perfekt i Präteritum) czasowników regularnych i nieregularnych, tworzyć zdania proste i złożone (częściowo również podrzędnie złożone), zdania z czasownikami modalnymi, zdania wyrażające życzenie.
FORMY PRACY NA ZAJĘCIACH: opisy obrazków, wypowiedzi ustne na tematy związane z własnym życiem i życiem najbliższych oraz spędzaniem czasu wolnego, krótkie dyskusje na temat aktualnych wydarzeń w kraju i na świecie, czytanie prostych tekstów i wypowiedzi dotyczące ich treści, ćwiczenia gramatyczne na poziomie A2/B1
POZIOM ŚREDNIOZAAWANSOWANY
Grupa na poziomie podstawowym, ale komunikatywnym; dość ograniczone słownictwo (tematyka: ja i moja rodzina, miejsce zamieszkania, pogoda, samopoczucie, lekcja jęz. niemieckiego, moja sala lekcyjna, moje mieszkanie – pomieszczenia i meble) i poznane formy gramatyczne (rzeczownik w liczbie pojedynczej i mnogiej, czas teraźniejszy czasownika, zdania pojedyncze i współrzędnie złożone, rodzajnik nieokreślony, rodzajnik określony, przeczenie „kein” i „nicht”, liczebniki główne, zaimek dzierżawczy, zaimek osobowy w mianowniku, przyimki „auf”, „an”, „in” w określeniu miejsca); słuchacze dość swobodnie (drobne problemy w płynności) wypowiadają się na proste tematy dotyczące swojej osoby i najbliższego otoczenia; stosują proste zdania w czasie teraźniejszym, potrafią utworzyć zdania twierdzące i przeczące, oznajmujące i pytające (ze słówkiem pytającym)
FORMY PRACY NA ZAJĘCIACH: opisy obrazków, dialogi w grupie, układanie pytań do krótkich, prostych tekstów, odpowiedzi na proste pytania, krótkie opisy związane z życiem codziennym, ćwiczenia gramatyczne na poziomie A1